onsdag den 12. maj 2010

Bliver børn stærke af en skræk film - og så i biffen

Onsdag aften udviklede sig til at være en rigtig tøseaften.

Skønt fremfor at nulre rundt og vente vente vente... for jo jo imorgen kommer min FAR og min MOOOAAARR
Jeg har ikke set dem i 8 måneder. Fatter slet ikke hvad det egentlig betyder.
Hvis jeg har konkluderet på den med hvor meget jeg savner dem - så må resultatet være at jeg nok først ved det når jeg ser dem. Så jeg har lommerne fulde af kleenex når jeg tager i lufthavnen imorgen - ja faktisk om 12 timer!!!
Nå klar er vi ihvertfalde. Soveværelset skal ryddes - så mor og far har deres eget værelse.... De får også et par hylder i skabet - og ja så kan de bare komme...
Resten handler vel bare om at opnå 8 måneders manglende samvær på 12 dage!!! GISP

Tilbage til denne onsdag aften.
Eva og jeg kom med på en pludselig indskydelse om bif og cafetur... Det var en dejlig indskydelse. Hygge med gode venner børn som voksne og så i biffen.
Aldersgrænse på 11 år havde egentlig skræmt mig væk - eller fået mig til at beslutte at det var ikke en børnefilm. Så blev jeg lige testet på hvad vægter mest - mine ideer eller min evindelig skræk for at gå glip af noget!! Eller i dette tilfælde for at min datter skulle gå glip af noget.
Så afsted med os for at cafe hygge og så se "sådan træner man en drage" eller noget i den dur..
Starten var meget waargghhh laaarmm og store drager. Så Eva var faktisk klar til at gå ud - men også lidt nysgerrig. Da de onde drager så viser sig at være søde -og alligevel skal dræbes... Vraaaallll tude tude tude.. Nå mor tænk hurtigt. Vil du risikere at udsætte dit lille uskyldige barn for en oplevelse hun aldrig glemmer - eller vil du begynde at forholde dig til hun er 6 år - og nok snart må lære at det man ikke dør af bliver man stærkere af... Nej okay et lidt hårdt motto for en 6 årig!!! MEN jeg tænkte hurtigt. Hvis vi går nu så kan hun tænke og tænke over hvad der sker.. Hvis vi bliver får hun lov at opleve en total happy ending... FOR det er der da forhåbentlig i sådan en tegnefilm - selvom den først anbefales fra 11 år.. (og betyder det der 11 år ikke bare at man skal have en voksen med hvis man er under 11)
Der var kun en enkelt gang jeg var den lille. Det var da Eva fik så stort et chok at hun sprang højere i stolen end jeg er.. Halløj kom ned derfra...
Stor lettelse da alle drager blev tamme og gode venner med vikingerne...

Så hun overlevede og ved nu hvordan det er at se en film der handler om andet end Bølle Bob og Peter Plys.. Måske vi skal prøve med Bambi igen en af dagene.. Ja ja så ond har jeg været da det stakkels pus var 3 år. Hun har nægtet at se den igen siden!!!

Jeg tror på der ikke er nogen negative men af oplevelsen idag.
Det var bare total tøsehygge!!!! At hun på vej i seng sagde - mor hvis du nævner biografen engang til bliver jeg sur - for det gør mig så bange... Det betyder da ikke noget VEL....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar