mandag den 10. maj 2010

Tilbage til overfladen - eller fladen!

Så skete det endelig. Mit tastatur har skreget på at mine fingre skulle taste og skrive om mig og mig og mit istedet for om alle de andre der skal låne til dit og til dat.
NEJ jeg er ikke gået i vinterhi eller blevet ramt af den der vinterdepression som nogle kunne være bange for ville komme snigende i det kolde mørke nord.
For her er ikke mørkt - koldt jo - ikke mørkt. Her er så pokkers lyst at man tror det er dag hele natten rundt. Jeg får lyst til at der er sådan cirka 20 plus grader og jeg kan rende rundt i sandaler og røde negle - og bare lege ung og drikke drinks og te mig åndsvagt..
Det kom altså lige helt ud af det blå..
Nå tilbage til det med tastaturet. Jeg passer min seng bare rolig. Ikke så meget fest her selvom natten er lys og smuk.
MEN altså... Pludselig fik jeg sagt så mange gange at her er godt nok ikke noget at lave og her er godt nok kedeligt - at nogen bestemte sig for det skal hun fandme ikke sige. Så vupti så fik jeg travlt. OG hvor er det bare fuldstændig fabelagtigt skønt at have noget at rive i - og engang i mellem være lidt bagud og faktisk også være nødt til at sige - du henter unger jeg arbejder...
Den virkelige historie er at det er sket en gang. Med det resultat... og her ville jeg ønske jeg kunne finde ud af at lave et lille link til historien på min yndlingsblog af Lykke om det med den dårlige samvittighed... men det kan jeg ikke...
Status hos mig er at der er dejligt travlt på arbejde og tid til masser af fordybelse i ungerne derhjemme.
Majse er blevet meget meget stor. Mor bruger jeg slet ikke ble mere? - mooaaarr jeg tisser - er nogle af de meste brugte gloser pt. OG hun er bare så super dygtig. Næsten ingen uheld og efter en uge var hun bare færdig med at få ble på udenfor o.l.
Det er ren fornøjelse at kravle i kasserne på loftet og finde søde små underbukser og tilhørende undertrøjer og iklæde hende. SUK hvor er hun er kær vores mindste men nu store barn.
Så leger hun. Hun leger og leger og leger og synger og synger og synger.
I aftes sad hun på toilettet i næste et kvarter for at prutte som hun siger. Imens sang hun. Jeg forsøgte at læse pippi for Eva men hverken storesøster eller mor kunne koncentrere sig. For fra badeværelset lød en meget høj røst af sang.. Eva skraldgrinte og sagde. MOR hun bliver bare ved og ved og ved. Det kan hun da ikke. Nu er den sang da slut. Det var den - for længst. Men Majse digter selv videre. Igår var det lillebror lillebror fra bøllebob der fik den store tur.
Vi forsøgte at læse - det medførte at Majses røst steg til nye højder. Så vi var nødt til at sige - Majse skat... Du må lige synge lidt stille så vi kan læse...Indrømmet Eva grinte mere af Majse end af mors højtlæsning.
Rolle legene - ikke på toilettet men på værelset. Som iøvrigt er husets største efter vi lige har flyttet rundt.. og det nyder hun den store lille. Telefonerne er meget i brug - og hun påtager sig to roller af gangen for at fortælle sin ven hvordan livet er hos os. Når det lykkedes at smuglytte kan man høre hvordan hun opfatter sin lille verden. Det er simpelthen guld.
Så kom vi endelig tilbage til den dårlige samvittighed. Nej min mor er ikke hjemme. Hun er på arbejde. HEY du... jeg har kun været på arbejde en eneste aften... Gentager sig om morgenen. Mor har jeg fri. Ja skat. Skal du på arbejde mor...
Så hermed slået fast. Drop den dårlige samvittighed når børnene taler om at mor er på arbejde. For om man er det en eller et utal af gange som var tilfældet da Eva var mindre - så bliver det nævnt og spurgt til :o)
Spændende hvad hun udvikler sig til vores lille skat - snart 3 år og MEGET stor.

Som læst her.. Majse fylder pt rigtig meget i vores lille hjem på den gode måde. Eva fylder også - men hun fylder mest i sin egen måde at opleve livet på pt. Det foregår mest udenfor med venner. OG helst så mange som muligt. Det er simpelthen en fryd at se dem cykle - løbe - hvine - plaske i vand og bare nyde livet uanset om det er regn eller sol. STOR pige!!!
Så pt er mor et hit når hun er hjemme... for alt det vilde er gjort ude - og så trænger hun bare til at holde om og kramme med mor når det bliver aften og hun er træt og føler sig lille. Mor jeg er så træt. Men kun i hovedet ikke i kroppen så jeg skal ikke sove...... Jeg skal liiiiiiigggeee

Den skarpe læser tænker nu. HEY har du egentlig ikke også en mand der burde fylde bare lidt sammen med arbejde - børn og børn.... JO han er her også stadig. Gudskelov!!
Ham og så venner og masser af skønne oplevelser der må fortælles om en anden god gang.

Manden min og jeg er rigtig gode til at nyde at være meget alene... Sofa date hver mandag med filmklassiker på dr2 (ja den havde jeg ikke lige set komme - at vi skulle blive finkulturelle af at hænge ud her) ... masser af snak om alt og intet - aner ikke om han nyder det bare halvt så meget som jeg - men han lytter.... og ellers masser af grin og latter af vores to skønne tøser der folder sig ud.

Det var så endelig en lille update af hvad der sker på underfladen af fladen.
Jeg vil forsøge at forsøde med flere små hverdagshistorier og tanker snart!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar