onsdag den 23. december 2009

Jule - mystiken

Ja ja ja ja.. Julen er bare herlig!
Tilmed helt speciel i år, når man er så lang væk fra alt det der plejer at være (eksotisk)
Men savnet presser sig på. For selvom vi kan forsøge at gøre alt som vi plejer, så lader det sig bare ikke gøre... Jeg er derfor kommet i den der klemme - hvor jeg skal vælge.
Skal jeg læne mig op af den triste øv side.. og bare savne især mine forældre og bror helt igennem voldsomt.... Eller skal jeg tage den anden. Den der med at lade mig berrige af de nye oplevelser der venter - muligheden for at opleve julen helt som den kommer dumpende.
Hmmmmm
Jeg har besluttet mig!! Det må være det ukendte, spændende og eksotiske der får lov at vinde. Hvem gider tude i julen - selvom det er fristende!!

Så jeg nyder!!!
Jeg nyder især at svigermor også kaldet farmor er kommet. For pokker mig det er hyggeligt!
Det er godt vi ikke har et ekstra værelse til hende - for så havde vi nok ikke ladet hende rejse hjem igen...
Vi julehygger. Hun har bagt julekagerne med pigerne - og så pyntede vi alle om aftenen.
Vi har lavet konfekt.. På den helt alternative måde. Max en time så var 1 kg. marcipan og dertilhørende nougat, nødder og andet pynt brugt op.
Eva styrer chokoladen?? Majse: Mig styrer det!!! om krymmel og sølvkugler (læs ud over hele bordet.
Det smager fantastisk!!!!!!!!! Men det er ikke så stor en fryd for øjet som Farmors konfekt normalt er.. Vi talte om det. Hvordan det her gav helt nye oplevelser for i DK har vi aldrig lavet konfekt sammen før. Udfra teorien.. EJ svigermor (ja nu bliver det svigermor vendingen) kan vist bedre lide at have god tid og lave det selv... øhh som om det udelukker at vi også kunne lave lidt sammen.. Nej den helt originale grund er - at konfekt laver jeg på lyngvejen!! Hvis ikke der så ikke... OG jeg saaaavneeer svigermors kæmpe udvalg - som hun jo altså kun kan lave når hun er alene... Flødeboller, Napoleons hatte, Bounty osv osv osv.
Heldigvis havde svigermors svigersøn taget bladet for munden og sagt - har du ikke flødeboller med.. Jeg melder mig!! HAR DU IKKE FLØDEBOLLER MED.
Jeg havde faktisk ikke forventet det - men tænk hvis hun kommer igen næste år... og så har lavet til Rasmus men ikke til mig UUUHAA da da sikke en grim tanke!! :o)

Jeg kommer til at dvæle lidt ved den der tanke.. At det nu ikke kun er min svigermor.. Hmm kan hun deles!! Godt hun går ind for milimeter regnskab - for jeg vil ikke være mindre sviger bare fordi der kommet en mere til :o) Men jeg vil rigtig gerne dele det hele!!

Tilbage til juleforberedelser.... Juletræet er på sin fod. Grenene stritter lige op imod himlen. Jeg har modtaget god råd. De skal hjælpes nedaf. Sådan går det når de har været bundet i net i en måneds tid... Stakkels træ...
Anden er taget op til tøning.. Den er økologisk og helt sikkert god. Jeg vil ikke høre brok hvis den ikke er...
Huset er i det hele taget stuvende fyldt med julemad - lækkerier og gode vine..
OG SÅ DE POKKERS GAVER!!

Så alt i alt er vi klar... Klar til en helt ny og anderledes - men alligvel helt almindelig jul

GLÆDELIG JUL. JEG VIL SAVNE ALT DET DER PLEJER AT VÆRE - MEN SMILE IMENS SÅ DEN NYE OPLEVELSE BLIVER RIGTIG RIGTIG RIGTIG GOD!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar