mandag den 15. februar 2010

Mandag

Så blev det igen mandag.
Denne gang sløv mandag. Ved ikke om det er manglen på søvn i weekenden - eller for lidt god mad og for mange fastelavnsboller der gør det. Energien er ihverfalde på et helt andet sted end normalt.

Måske er det denne mandags undren. Nogle gange bliver jeg bare ramt voldsomt af denne - er jeg på den rette hylde i dette MIT LIV.

Weekenden har været fyldt med vidunderlige unger. De har løbet og skreget - smidt popcorn og modellervoks overalt - og ikke mindst holdt mig vågen mange gange i løbet af natten.
Alligevel synes jeg altså de er skønne den slags størrelser - også selv om de ikke er mine egne.. og så er det min undren begynder.

Jo jo jeg skal hente energi i weekenden til de lange arbejdsdage i ugen. Men burde det ikke også være en smule omvendt. Hvad laver jeg i dette job fyldt med kapital og rentesatser, når jeg får meget mere energi af menneskerne der omsætter disse!!??

Min søde mand forsøgte at hjælpe mig til svaret med den pudsige bemærkning. Du vil så gerne være for fællesskabet og alt det der. Men i virkeligheden er du jo bare en lille kapatilist. Hov hov og så bare fordi man i en diskussion om efterløn, pensioner osv får sagt. JA jeg er altså min egen lykkes smed. Hmm jeg mente jo bare.................................. (at jeg ikke tror på der er nogen der sørger for mig når jeg er gammel, så det sørger jeg lige selv for!!)

Jeg bruger lidt mere tid på at undres. Også denne dag!!
I mens vil jeg kigge ud og nyde at der stadig er højt til loftet udenfor mit vindue - og blå himmel. Så må beslutningerne om mit liv vente til jeg alligevel skal skifte udsigten ud med noget andet.

2 kommentarer:

  1. Jeg kender det, min dejlige svigerinde. Og når jeg er færdig med at være kapitalist (læs: når jeg har råd til at lave noget lidt mere lystbaseret), tror jeg, jeg skal køre rundt i Falcks dyreambulance et sted i Jylland. Dét ville sgu gøre mig glad - hver dag.

    SvarSlet
  2. Åh ja, mandagsblues! Kender det kun alt for godt (spørg bare Anders!).

    Kh
    Lykke

    SvarSlet