torsdag den 5. november 2009

7 røde ting


Så blev det tid til at svare på udfordringen fra rullepølsens mor.. Hvad er det iøvrigt med de rullepølser!!? En dag i Svømmehallen her i Nuuk hører jeg pludselig en klingende københavner stemme - kommer du lille rullepølse... hmmmm

Men denne udfordring startede vist fra flødebollens mor. Så måske er det tilfældigt - og bare mig der ikke har forstået at give børnene mad navne.. Den vil jeg tænke lidt videre over :-)

Tilbage til udfordringen... Den var ikke svær. Vi har så meget rødt i vores lille hjem. Jeg kom ikke frem til om det var skræmmende eller farverigt...




Første røde ting i mit hjem.En gammel og helt igennem fantastisk juleklokke fra min farmors gemmer.Jeg var så heldig at arve hele hendes julekasse. Så når alle andre
begynder at tale om hvilket tema julepynten skal have i år - kan jeg
atter tænke.. Farmor!!!




Næste ting.. En rød rose. Ja hvor heldig kan man være.
Lige som udfordringen tikker ind har vi bryllupsdag - og sørme så
om ikke min søde mand havde husket den i år. Så der var kæmpe æske
chokolade med rød rose til mig.. Chokoladen holdt kortere end rosen.
OG det var altså i sidste uge. TAK skat... Er stadig choko mæt.



Mere historie om ham min skat.. Ja må finde et madnavn til ham - det er sgi da sjovere
end til børnene.... Nå men dette er hans værktøjskasse. Den pynter i stuen - køkkenet og
alle vegne lige nu. Vi mangler vores store rodede kælder. OG vi hænger stadig ting op. Altså
vi mangler. Han hænger op.. Vi har pt flere lamper i stuen end vi nogensinde har haft i DK.
Rigtig fint og lyst.. og nødvendigt i dette mørke.





Majses scooter. Hvad ønsker man sig til barn nr. 2 - der absolut ikke mangler
noget.. Bla. en mariehøne scooter fordi den er fræk og smart og lækker på en helt anden
måde end en plastis scooter. OG den bringer masser af glæde så til info -
den er prisen værd!






Mere til de små.. Denne gang til barn nr. 1 der også har alt og i en meget ung alder
fik denne flotte lånestol til helt egen brug. Den er også god og dejlig og sjov.
Nogen gange noget faretruende, når den bruges som trampolin eller mellemstation
i en vild hoppeleg.




Min allerkæreste gryde.Bryllupsgave fra nogle af mine aller allerkæreste venner... Jeg savner jer hver gang jeg laver mad i den.. OG jeg tænker også på alle de gange jeg har lavet mad til andre i den.Det er jo bare en gryde. En fabelagtig gryde - men den giver altså bare en god følelse når man rører rundt i maden eller sætter den på bordet.





Det var historien om nogle små ting i mit hjem...
Den første billedes historie taler sikkert for sig selv. Ihvertfalde for en del af jer.
De er røde - og de er varme. Altså uundværlige lige nu.... og altid i øvrigt.
Samtidig er de trendsættende og går nu under ordet - venindesutskoen.. Eller futskoen.
Jeg ville gerne give udfordringen videre, men jeg kender ikke andre end rullepølsens mor med en blog. JO Henrik Normann og Rina - men nej... De har sgu nok ikke tid.
Hvis du kan - ja du ved selv hvem.. he he.
Så giv dem udfordringen. 7 blå ting i Danske Bank :-)

1 kommentar:

  1. Flotte sutsko! Er også meget glad for mine :-)

    Og sikke en sød mand, du har. Men hvorfor får jeg en fornemmelse af, at han ikke husker bryllupsdagen hvert år..?

    SvarSlet